Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Znanstveni projekti

21/11/2023

Šifra projekta: 082-0000000-3231 - Marketing strategija hrvatskih građevinskih poduzeća

Šifra projekta    082-0000000-3231
Naziv projekta    Marketing strategija hrvatskih građevinskih poduzeća
Voditelj    Mariza Katavić
Ustanova    Građevinski fakultet, Zagreb
Naziv programa     
Znanstveno područje    Tehničke znanosti
Prosudbena skupina    Arhitektura i urbanizam; geodezija; građevinarstvo
      
Sažetak    Spoznaja da se principi marketing strategije poslovanja poduzeća moraju primijenjivati i u građevinskim poduzećima bila je “potkrijepljena” ekonomskom krizoma koja je krajem osamdesetih godina vladala u Jugoslaviji. Međutim, uslijedio je rat i sve je stalo. Već krajem 1993. godine započeo je proces obnove. Država je bila najveći investitor i posla je za graditelje bilo više nego što su mogli realizirati. Tršte je bilo potpuno poremećeno i naravno da u takovim uvjetima nije bilo ni potrebe ni „sluha“ za marketing strategije. Danas se situacija postupno mijenja. Iako prema grubim pocjenama u investicijskim ulaganjima država još i danas sudjeluje sa oko 65 % (u razvijenim zemljama Zapada uobičajeno učešće između 40% i 50%) konkurencija se zaoštrava, na hrvatsko tržište dolaze velike strane kompanije i polako se obnavlja interes za uvođenje marketing strategije. Međutim, gotovo nijedno poduzeće građevinske privrede nikada nije provelo niti jedno istraživanje tržišta koje bi bilo u funkciji planiranja poslovanja poduzeća, a svega nekoliko njih koristi neke oblike marketinga u svom poslovanju (najčešće ekonomsku propagandu). Polazna hipoteza ovog projekta jest da se implementacijom marketing strategije kao poslovne strategije poduzeća može poboljšati konkurentska sposobnost poduzeća jer je marketinški način poslovanja prvenstveno usmjeren na osiguravanje stalnog dotjecanja poslova na način da se zadovoljavajući zahtjeve i potrebe klijenata ostvaruje profit u poduzeću. Glavna svrha i cilj ovog projekta je utvrditi koji su potrebni preduvjeti da bi se marketing strategija uvela u poduzeće te kako ponuđenim modelom uvođenja marketing strategije u poduzeće pomoći korporativnom menadžementu u borbi za osvajanje novih poslova i novih tržišta. Marketing strategija se ne može nametnuti ograničenom broju menadžera, a da istovremeno ostali zaposlenici zadrže svoje stare poslovne navike. Ona podrazumijeva sudjelovanje svih zaposlenika u transformacijama poslovne strategije poduzeća. Rezultati istraživanja moći će se primjeniti u građevinskim poduzećima u Hrvatskoj bez obzira na njihovu veličinu. Stoga je možda sada pravi trenutak da se ponovo počne sustavno istraživati i raditi na uvođenju marketing strategije u naša građevinska poduzeća. Zajedničkim angažmanom akademske zajednice kao nositelja razvoja novih znanja i zainteresiranih privrednih subjekata postiže se sinergijski učinak prema stvaranju suvremenijeg i kompetitivnijeg graditeljstva.
Ključne riječi    |Građevinarstvo|Marketing strategija
Ugovor od    1.3.2008
Znanstvena bibliografija    http://bib.irb.hr/lista-radova?sif_proj=082-0000000-3231&print=true
 
Kontakt podaci
Osoba za kontakt    Mariza Katavić
Kontakt adresa    Kačićeva 26, 10000, Zagreb
Telefon    01 48 28 078
Telefaks    01 48 28 078
E-pošta    mariza@grad.hr
Web adresa    www.grad.hr
 
Suradnici
Ime i prezime    Status    Datum od    Datum do

Ladislav Bevanda    Istraživač    01.03.2008     
Dražen Bošković    Istraživač    01.03.2008     
Diana Car-Pušić    Istraživač    01.03.2008     
Mariza Katavić    Voditelj    01.03.2008     
Lana Lovrenčić-Butković    Istraživač    01.06.2008     
Saša Marenjak    Istraživač    01.03.2008     
Siniša Matić    Znanstveni novak    01.03.2008    15.03.2008
Siniša Matić    Istraživač    15.03.2008     
Mirko Orešković    Istraživač    01.03.2008     
Nives Ostojić-Škomrlj    Istraživač    01.03.2008

Popis obavijesti

Repozitorij

Repozitorij je prazan