Opcije pristupačnosti Pristupačnost
Sadržaj

Osnovna ideja je iskoristiti priliku i napraviti sistematične/kvalitetne promjene.

Stoga, nam je nužno detaljno poznavati predmete (imati ''raspisane''), da svi budu upoznati što se drži na smjeru, da izbjegnemo preklapanja predmeta, da omogućimo što bolja povezivanja predmeta (što bi nam bila velika prednost) i slično.

Također, bitno je imati na stolu planove pojedinih nastavnika vezano za promjene postojećih predmeta (s obzirom na promjene obvezni u izborni, promjene satnice, oblika nastave, povezivanja ispitivanja/numerike i slično), a posebice s obzirom na nove predložene izborne predmete (da se ne pogađa sadržaj predmeta po naslovu) itd.

PLAN:

do petka, 29.11.  u 10h bi trebali imati sve tablice za sve predmete !!!

(ispunjene tablice stavljati u Repozitorij)

 


Repozitorij - TABLICE 2 ...
NAPOMENE
  • Imati u vidu kvalifikacije/zanimanje/kompetencije odnosno ŠTO JE NAŠ STUDENT (''proizvod'') u konačnici - s tim definiramo IDENTITET smjera/studenta?
    • projektant u firmi za ''statiku''
    • pripremljen kao budući znanstveni kadar 
    • u odnosu na K smjer bolje ''podložen'' s teorijom, pozadinom numeričkog modela, povezivanjem ispitivanja i modeliranja i slično ?
    • spreman za razna složena modeliranja (primjerice što radi Maja u abaqusu ili za auto ili neku industriju)
    • ... 
  • Mi ISHODIMA učenja trebamo jamčiti tu kvalifikaciju/zanimanje/kompentenciju
    • Paziti na ishode predmete/studija
    • Paziti da su jasni i kasnije mjerljivi (ispiti, kolokviji, ...)
    • Marija je istaknula da je po predmetu preporuka oko 6 ishoda (službeno 4-10)
    • Obratiti pažnju kod predlaganja predmeta na ''glagole'' (tablica/Bloom) koje moramo koristiti na diplomskom studiju (predmeti ne mogu biti ''tečaj'' ili ljetna škola)
    • sve tablice moraju imati slijed (2, 3 prema 7)
    • Imati u vidu i naš DOKTORSKI STUDIJ ili SPECIJALISTIČKI i pokušati postaviti neke odnose
    • Imati u vidu studentsko radno vrijeme od 8h (tko je nas pitao :-))
    • ...
  • Nazivi predmeta / Sati / ECTS /povezanost
    • Pokušati smisliti atraktivnije nazive predmete (ukoliko je moguće i ima smisla) - možda motivacija može biti prethodno navedeno (kvalifikacije/zanimanje/kompetencije - što je naš student)
    • Po semestru je 20h ili 30 ECTS-a (eventualno 25-35), a ograničenja se promatraju na razini godine dana (maksimalno 60) - detaljnije u Članku 69 (Repozitorij)
    • revidirati ECTS-e na predmetima i usporediti ih (pokušati ''najpoštenije'' moguće, ali imati na umu prethodno navedena ograničenja i jednostavnost odabira/slaganja (Martine napomene)
    • S obzirom na ''gužvu'' i potencijalne izmjene ukoliko pojedini nastavnici/predmeti analizom (ispunjavanjem tablice) dobiju mogućnost ''osloboditi'' koji sat neka javi što prije :-).
    • Definirati/predložiti u kojem semestru bi se održavao izborni predmet !!!
    • Odrediti/definirati ECTS-e predviđene za izborne predmete našeg Zavoda (unutar semestara 2-4)
    • Definirati/revidirati programsku povezanost

HKO

HKO nam visi nad glavom pa samo da imamo u vidu što se trenutno događa.  http://www.kvalifikacije.hr/hr. Stav uprave (i stare i nove) je da nemamo obveza prema HKO odnosno da možemo ''raditi po svome''.

Prof. Završki (bio zadužen za projekt) na upit: hoće li nas to jednog dana dočekati (iznenaditi) odgovara da je stvar donekle komplicirana, ali ukupno, možete nastaviti po svom. Dogovoreno je da se nađemo i me detaljnije upozna s temom. 

20.11.2019. sam slučajno naletio na kolegicu Zlatu Dolaček-Alduk koja kaže da je sva dokumentacija spremna i da se čeka dogovor sva četiri fakulteta da se stvar počme implementirati. Trenutno je registar prazan (https://hko.srce.hr/registar/  ), ali kolegica Zlata kaže da je spreman. S obzirom da su naši ishodi vezani izravno na ovo i da postoji mogućnost da će nas ''natjerati'' da se građevinski fakulteti ''usklade'' (spominjali smo onaj prvi ''općeniti'' zajednički za sve semestar i slično) ... neka stoji u podsvijesti.

 

A. Jaguljnjak-Lazarević nam je u petak 29.11. prezentirala:

Zakon o HKO-u s izmjenama (prijašnja verzija nije razlikovala stručni i sveučilišni studij):  http://www.kvalifikacije.hr/sites/default/files/news/2018-08/Zakon%20o%20HKO-u%20s%20izmjenama%20i%20dopunama.pdf

Standardi kvalifikacija su dokumenti u čijem sadržaju je određena  struktura kvalifikacije i uključuje sve podatke o: razini, obujmu i profilu kvalifikacije. Građevinski fakultet trenutno pruža usluge za dvije razine: razina 6 prema HKO-u je preddiplomski studij i razina 7 diplomski studij. Dakle, trebaju dva dokumenta.

RGN standardi kvalifikacija su na linku: http://www.rgn.unizg.hr/hr/istrazivanje/o-projektima/edukacijski-projekti/projekt-target/rezultati/1680-target-sk.

Standardi kvalifikacija nastaju na temelju standarda zanimanja. Standard zanimanja je dokument nastao na temelju ankete (čiji je sadržaj točno propisan) a koju ispunjavaju poslodavci. Podatke obrađuje HZZO i u suradnji s Ministarstvom zaduženim za rad izrađuje dokument. Dokument sadrži popis svih poslova koje pojedinac obavlja u određenom zanimanju i popis kompetencija potrebnih za njihovo obavljanje te cijeli niz objašnjenja zašto je takvo zanimanje opravdano.

Kad je RGN to radio HZZO i Ministarstvo rada nisu baš pomagali pa su morali dokument raditi sami: http://www.rgn.unizg.hr/hr/istrazivanje/o-projektima/edukacijski-projekti/projekt-target/rezultati/1653-target-sz-prijedlog

Sve na kraju završava u Registru koji je zamišljen kao tijelo koje osigurava kvalitetu primjene HKO-a. Sektorska vijeća na temelju čijih se stručnih mišljena o ispunjavanju formalnih i stručnih uvjeta dokumenti upisuju u HKO.

RGN je imao plan da napravi standarde kvalifikacija sva tri zanimanja: inženjer rudarstva, inženjer naftnog rudarstva i inženjer geologije na sveučilišnoj preddiplomskoj i sveučilišnoj diplomskoj razini (dakle ukupno 6 standarada kvalifikacija) i da na temelju njih prepravi studijske programe. Zapinjalo je na sličnim problemima koje i mi imamo. 

Sektorska vijeća. Članovi sektorskog vijeća su u fazi edukacije. SV VIII. Graditeljstvo i geodezija:  http://www.kvalifikacije.hr/sites/default/files/documents-publications/2018-09/Izmjena%20Odluke%20o%20imenovanju%20SV%20VIII.%20Graditeljstvo%20i%20geodezija_0.pdf

SV  XVI. Temeljne tehničke znanosti: http://www.kvalifikacije.hr/sites/default/files/documents-publications/2018-05/4533596-Odluka%20o%20izmjeni%20Odluke%20SV%20XVI.%20Temeljne%20tehni%C4%8Dke%20znanosti%286472758%29.pdf

Preporuka: Krenite od ishoda učenja pojedinih predmeta i pratite opisnice ishoda učenja prema HKO-u za razine 6 i 7: https://www.azvo.hr/hr/uncategorised/1311-opisnice-razina-ishoda-ucenja. Traži se jako puno: na preddplomskoj razini čak 2/3 ishoda mora biti na razini 6 i više, dok je na diplomskom studiju obavezno 50% ishoda držati na razini 7 i više. Osnovne podatke o pisanju ishoda učenja i o onim famoznim glagolima su u Repozitoriju.

HKO je zakon ali nije obavezan, za sada. Međutim Agencija za znanje i visoko obrazovanje koja nas (re)akreditira ga polako gura.

 


Repozitorij - ostalo